Saturday 14 February 2009

isk. blogspot neh nk kene!

Assalamualaikum, hello... :)
Sehat ke awk? ehe. tak pasal. Ape ntah nk ckp tadi, aha. TIKU. Ok. mari2...cite2.

SEJARAHNYE
Back in Sekolah Tun Fatimah when i was in F2, i was in the same dorm with Awatiff Hanim Aznan. Banyak persamaan kami, bukan sekadar nama. Antaranya:
~TUN TEJA
kami berdua menghuni blok yg sama...iaitu Tun Teja (block A, kaler biru...slalu menang sports day...oops, jgn terase owang laen...abes aku kene kutuk kang)
~ 2 TEGAS
haah, kami due2 pon amek French. seb baek tak duduk sebelah2
~ A1-13
Bukan setakat satu dorm, bedmate lagik.
REASON
Nk dijadikan cerite, seniors panggil due2 Awatif. (yelah, kan name aku, takkan nk panggil aku nadiah ke...puteri syurga ke kan, sorry puterup). there were times yg bilamana senior panggil, 2-2 menyahut. ade jugak time yg due2 buat bodoh. Yelah, abes dah tatawu derang panggil sape. Lame kelamaan kakak2 pn pening. last2 they come up with 2 nicknames. The first one is 'timok', sbab kawan aku tuh comel orangnyer. Die lawa beb, ade darah arab lagi. aku je darah melayu campur jawa campur bugis...air batu campur. Name aku jadik 'Tiku'. maknenyer, awatif kurus. Siyes beb, aku mcm ranting dulu2. awak bawak snare drum pn tak larat beb awal2 tuh. kdg2 bahu aku lebam. Pinggang? takyah nk ckp, aku rs mcm aku prektis untuk mengandung plak. Ade skali aku period pain tahap cipan teruk. Siyes tak larat up drum. itu dikire prektis utk beranak. haha. gile. pulak lepas tuh, si awatiff neh kuar skola mase f3. Dahla name die tak lekat kat awatiff hanim...name tiku tuh plak yg lekat kat aku smpy lah sekarang.

CIKGU PN JOIN
If im not mistaken...Cikgu Azam was the first cikgu panggil aku Tiku. Once i was in the bandroom, die dtg jenguk kepala...cr 'Tiku'. I was like.." ah, sudah...cikgu panggil aku tiku plak". Kat Marjon, takde lecturer panggil tiku...smpylah one day kantoi ngan Katy yg derang panggil aku Tiku. Smpy now die panggil aku Tiku.

SEBENARNYE
it was easier for me, to introduce myself as tiku. "hai, i am tiku". It is easier for mat salehs kat sini jugak to pronounce my name as Tiku, rather than "Awatif" yg akhirnya end up "Awaitif Atan". But then, Jason had no problem pronouncing Awatif. I changed my friendster from Tiku to Awatif Adilah. Sbabnyer, aku rase name tuh dah cukup cantik. name setiap owang dah cukup2 cantik dengan die. kan..? Oleh itu, sy sangat2 appreciate owang yg panggil aku Awatif rather than Tiku. Kan ade makne setiap name tuh.
Makne name aku? Kelembutan perasaan. Mule2 aku tanyer mak...mak ckp Awatif Adilah means kesayanganku yg adil. Next, aku tanyer budak2 Oman. Derang ckp 'Awatf' means emosi. Aku tanye encik Abdul Haiyee kat nun jauh di sane, die ckp Awatif is from 'atif' which means lembut. Ok. fine. mane lembutnyer? (weiyh, tak tawu ke aku ayu?wahahaha). Then, adik kecik name Nadiah telah menolong mengconcludekan sume makne2 ini...Jadilah 'Awatif' - kelembutan perasaan. 'Adilah' - yg adil. Tawulah aku kat mane lembutnyer. (uit, aku soft-hearted ape, cube kasik kucing sekor, mesti aku bertukar sifat jadi 'keibuan'. kuikui). Oklah. tamat sesi merepek malam ini. Aku sudah ngantuk, juge rase sedikit bersalah sbab tanyer soklan merepek2. sudah2. dah besar, jgn nk asek merepek aje. kate nk PhD, asek nak maen2..camne nk PhD.?

psst: awak, sorry.

1 comments:

Anonymous said...

haha. puteri syurga tu pn xde org pnggil.