Tuesday 10 February 2009

Aku sebuah Beg, sebatang Pensel...lalala

Ingat lagi karangan autobiografi skola rendah? Hana ckp itu untk ajar moral: sile sayang barang2 anda.

Ok, smlm aku g keje, toilet rosak. Pastuh aku masuk tgk ape yg rosak. Ade note: "Could you please clean the inside door handle?" ok. Aku tgk door handle. Something kaler coklat, in liquid form, ade ade serpihan pepejal yang berselepet di pemegang pintu. Yucks. euw. wawa....aku kene bersihkan ke? Ok. Tinggal jap. G buang sampah dulu. Pk. Pk. Pk lagi. Isk. kalu aku tak cuci, sape nk cuci, deparment aku, my baby. haish. Aku msuk balek, letak alcohol banyak2. G ECG room, amek glove bebanyak. Abeh sume mende aku letak...alcohol, sanitizer, all-purpose cleaner, air freshener pn aku letak. Haish. Lame sungguh aku 'mencuci'. Sambil cuci, apesal ntah aie mate meleleh. wawa...mengenangkan nasib diri sebagai tukang cuci.
Ok. Abes dah door handle. Otak: "erm...takkan kat door handle je kot, mesti ade tempat laen yang menerima nasib yang same ngan door handle tuh". cari. cari. cari. There you go. Kawasan bawah toilet bowl pn abes kene. adekah owang ini kene epilepsi sewaktu qada' hajat? ataupon die terencat? oklah. itu tak penting. yang penting kene bersihkan. takpe2...buat aje tiku. rezeki halal kan. Kan kalu tolong buang halangan utk orang laen dapat pahale. ok!. bersihkanlah.
Mira, Zati, Tiku's conversation.

TIKU: weyh, smlm aku kene bersihkan....tuut kat door handle. abes la aku makan gune fork and spoon pas neh
MIRA: Aku penah je. Owang muntah dlm bath tub. Bau beer beb.
ZATI: Mase aku cuci caravan dlu pn ade je tuut merate. euw.

Okeh, pendek kati hidup sebagai cleaner, itulah cabarannya. Niat saya bukan nk merungut, cume kadang2 kalau kite dah gune toilet or anything, check. Check untuk memudahkan owang laen yg nk gune lepas kite (dan utk cleaner gak...sian cleaner), check untuk takde anything valuable tertinggal...check kot2 ade yang terlupe buat, lupe flush dsb. Kan aib kite jugak tuh. Tak gitu? hehehe....
For Mak, or Kakmam, nnt Dilah upload gambaq uniform yan menampakkan sy sebagai seorang Nurse, bukan Cleaner. ecewah.

Note: Nota kali ini tidak puitis sbab sy ngantok sangat. Beetho ade depan mate neh ha, tido. sy nk join die.

muahs.

7 comments:

Alice said...
This comment has been removed by the author.
Alice said...

'Okeh, pendek kati hidup sebagai cleaner'

pendek kati? pendek kati? katiiii? wakakakakakaka



euw euw euw juga. busuk dey toilet omputih. yuckie yucks!~

minimainimira said...

ye la nnt amik gambar baju nurse ko kat aku..
heheh kita mmg cleaner cemerlang seyh..
tuut org pun sggup bersihkan kan3?

zatiMJ said...

apekan daya. idup cleaner. haish. haha. kati? weh kati ape e? skrg org pakai kilo dah. tak pakai kati. haha

LiloKasim said...

tiku, u've been tagged! check out my page. hehe. i noe i nakal. tp tade la smpai u takleh handle.

hugs for beetho. tiku? tamo hug. :D

awatif 'adilah atan said...

pendek kate la....salah type ma.

Anonymous said...

aku x pasan pn pendek kati 2 tp nad ngan zati mmbuatkan aku pasan mnda 2..haha
gelakkan hg ramai2..
haha