Thursday 13 August 2009

of caramel pudding cake, ketika cinta bertasbih dan asics.


malam. aku dah bertungkus lumus abeskan ketika cinta bertasbih, yang membawa aku balek cairo. ecewah. rindu weyh. pastuh dengan penuh kepura-puraan (aku konon tak heran jam kul brape, konon tak tggu pon detik 13 august..pdhal mata menjeling2 jam), aku teruskan membaca ketika cinta bertasbih sambil ingin tggu subuh. takut terlepas lagi. tapi subuh dah lambat, maybe aku tido dulu lah. Tak hope housemates wish lagi, sbab derang br balek dr Belfast. Penat tuh, biar la derang rehat. Pk...pk...nk puase ke tak eh besok. khames, tapi birthday. hurm. tapi mane ade owg ckp takleh puase kalau birthday, aku je la yg gedik2 tanak puase. okeh, jgn layan. teruskan aje puase. bulan shaaban dah nk abes pn. syg la...sementara masih boleh puase.
0000 yeay! dah masuk birthday! birthday 2 tahun kebelakangan disambut lebih 24 jam. sbabnye...dr kul 5ptg 12/8 (uk), aku dah celebrate dgn owang kat msia...maknanya...dlm 29 jam aku sambut birthday. suke hati la tiku...sengaje biar laptop bukak, supaya every email masuk aku bleh trus bace...ha ha ha. merepek. tok! tok! tok! uish, tkejut. sape laks ketuk tingkap memalam bute. oh, Nabilah akhirnya dah jadi ahli mesyuarat tingkap. oops. thanks Nabilah.
okeh, owang2 penting dah wish. cool.
bakda 0000.masa untuk muhasabah diri...kita muha'sabah' ye, bukan muha'sarawak'.
pagi 1308. nk buat ape yeh...takde mende sgt pn. agak free, sbab puase kan. takde nk makan..so bleh la bace buku banyak2. aku suke puase, walaupun aku asek teruji nk bukak puase, sbab aku rs aku banyak mende bleh buat. bleh terdampar atas katil, bace buku dengan bahagia. sebab dah tak larat nk gerak...tukar langsir. telefon family.
tghari. okay, bau dr dapur yg menyelerakan. isk. derang neh masak nk celebrate bday aku ke eh. alah. sian la plaks kalau tak bgtau aku puase. oleh itu, mase iron langsir, aku bgtau la aku puase. hana - cover yg die dah suh nad kuarkan ayam. tiku - buat2 tak paham. tak best la kalau kantoikan derang. :p. okeyh, kite jgn kacau housemates kite buat persiapan menyambut bday. kite. biarkan aje.
mlm. so aku senyap2 dlm bilek sampai kul 8 lebey. tak larat nk berkurung. pening dah kpale aku. okeyh, g dapur. buat2 tolong. masuk bilek balek. bukak puase, smayang. makan. okayh, ramai plaks yg datang umah. dah sampai mase la tuh. kuhik kuhik. control tiku, control. dah abes makan. ade puding name tiku. yezza! special utk bday girl. okay, ade hadiah2 atas meja. buat2 tak excited. perut terus kenyang. ecewah.
jeng jeng jeng. upacara penyampaian hadiah! ahahaha...aku dah agak dah akan dapat hadiah ini...tapi buat2 tak tawu sbab tak sure kan. ehehehe. sampai sekarang aku belum tanggalkan, walaupun kaki aku dah start berpeluh.

to housemates (including zati yg dirindui - balek nnt kami nk dera hang) : tima kasih sangat banyak. dah bertahun aku ngidam ini. juga atas kasih syg yg tak boleh dijual beli.
nabil and ja, the first wishers, the company yg dtg makan, iman, mariam, mira (wuhu..jubah pink la nnt), kawan2 yg wish guna segala method yg ada.
family yg jauh di mata dekat di hati, kalau tak wish pn rs cukup aja (tipu...tipu). ehehehe. mana besa tak wish kan. mesti wish punya. he he. nnt sampai la kad tuh, kak tau. bangmet wish sampai dua kali...mungkinkah dia puasa?love you.
owang di benua yg laen : doakan la ye, dec nnt. ade rezeki insyaAllah sampai. :) wink!

hurm, itu aje kot. takde azam ape2 utk bday. sbab takyah tggu bday nk berazam. bebile pn aku boleh je berazam. yg penting, besok aku ngedate sama micheal. waduh2, nervous sih! doakan aku nggak gentar ya.

Awatif Adilah Atan @ Abdullah, Happy 21st Bday for 2nd year (tanak 22 taun!). muahs!
aku nk g check wrinkles or uban.

4 comments:

linedabesh said...

weh,jgn kata hg dpt kasut asics 2..huhu
part org benua lain 2 aku tau hg mksudkan aku kn?(tamau hg gedik sgt)
haha..

awatif 'adilah atan said...

haah la line. aku dapat kasut tuh. neh ha dok tgh pakai. uhuhuhuh....(blush!) aku masih terawang2...gila ah.

Alice said...

aku nak muha'sarawak' jugak! tak kire! tak nak jugak muha'sabah'!

ahhahaha

awatif 'adilah atan said...

eyh,mmg dah muha'sarawak' tak wujud kan. mane ko nk cari word tuh? eisy!