Friday 24 July 2009

When i miss you

Phone call.

"Dilah, aku teringat gambaq hang kat mak"
(eh, gambaq? mana satu. ada satu frame gambaq yang aku masukkan dalam beg mak, spy mak bawak p skolah and letak atas meja dia. ada jugak gambaq aku yang aku sendri masukkan dlm purse mak, spy mak nmpak muka aku everytime dia bukak purse. owh. mungkin gambaq dlm purse)
"Mcmana hang bleh suka hati boh gambaq sendri dlm purse mak? Merapu la hang neh"
"Abeh, aku nk mak ingat aku, aku boh la gambaq sendri"

when i miss home, or sesape la yang so dear to me. When my heads are full of ideas yg konon2 sweet, maybe i will laksanakan ideas2 tuh at that very moment. Once i feel like i wanna make mak smile, i sent flowers from here. Of course la tak bgtau dulu kan. Tak surprise la. pastuh buat2 call bila bunga tuh dah sampai. But mak will always be mak. Kenal sangat dah ngan anak dia. When she sees that flower basket, die mmg dah agak its from me.

And now i feel like, balek msia nnt rs cam tanak inform. Skali ttbe dah terpacul kat pintu umah. Mcm best kan. (skal suma owang takdak, p holiday or mana2, amek ko. ak nk lepak mane.) Ini hanyalah angan2. Mungkin jadi, mungkin tidak. For the time being, aku tak kesahlah ade owang nk amek kat epot ke tak, sbab aku akan turun Bayan Lepas anyway. Amek cab, balek umah. takyah pening2 sesapa nk mai amek. Oleh itu, kena la minimize barang2 from now. Whoa, jom ship suma benda sampai tinggal sehelai sepinggang. Oops. I found myself smiling at this idea. Haish. Tiku! merapu lagi.

4 comments:

Ms Kamilah said...

jeles!jeles!

mau blk mesia!!!wuwuuw

Athirah Dahman said...

Oh! Plan asal balik raya nih, mmg takmo bagitahu sesape...*great minds think alike*(wahahaha) Tapi, skrg semua dh tahu(T.T)

awatif 'adilah atan said...

kam: sabar...sabar...next year balek la awak. keh keh keh
tirah: sigh...rsnyer itu akan jadi kat tiku jugak. Give me five!

anjut said...

dilah anak yg baik...naumn...anda di tagged!ngehngehngeh!