Thursday 23 July 2009

Lagi-lagi saya dan dia

Dear readers,

Ha, ini adalah update pasal relationship aku ngan Encik Dewan. Lets cut it short. Last Wed, ive to submit 1000 words on the core issue about my dissertation. I am supposed to meet him tomorrow at 2pm. He sent me my writings with his comment on it.

"Next time, provide a list of reference"
"Aik, Micheal neh tak nampak ke aku dah tules kat bawah tuh"
scroll-scroll-scroll-the references is not there-scroll-check word count-661. Astaghfirullah. Dunia gelap. Cucurku sudah rase pasir. Baru berbuka puasa dengan apple dan cucur, perut rs terlalu kenyang. Heart palpitate. Lutut lemah. Bilik rase panas walaupun heater tak on.
"Pergh. Baek punya. Abes la aku besok"

You see, i am too clumsy. Aku dah terkedu di tepi katil. Ha kau. Aku bingung. Lalu aku teruskan acara berbuka puasa sambil diiringi housemates aku yang aku tau bersimpati denganku tapi takleh tahan nk gelakkan aku. Adoiyai. Tiku..Tiku..
Lalu malam ini, aku diam dan minda berputar. Salah tang mana neh chek? Lame aku pikir. Aha! There you go, laen kali lambat la lagi solat. Lalai dengan Allah, buat keje tak bersungguh. Blablabla.

'Sume salah sendiri, yang penting dulukan Dia,skali lalai dia bagi peringatan mcm neh..baru terase bersalah'.

Orang Islam malamnya bercahaya seperti bulan, dirinya mengabdi untuk Tuhan.Siangnya bercahaya bak mentari, terang menyinari menyuluh duniawi.Allah...terima kasih untuk peringatan ini.

2 comments:

anjut said...

hahaa!nanti kau dtg sini, kau buat cucur sedap2 k. aku beli barang..kau jgn la bg harapan kat aku, kang nanti aku tunggu2 x der pulak. betul ni kau nak dtg?sambut raya sini r.

awatif 'adilah atan said...

mejah, aku mmg pegi raye sane la mejah. aku teringin nk makan lauk pauk yang ko masak. apelagi, doakan la aku selamat sampai sane. tiket sume dah beli. InsyaAllah.