Thursday 26 March 2009

K.A.M.I



Deskripsi gamba

Gamba atas: Sarah.

Gamba bawah:
Berspek mata: Tasha.
Yang lagi satu mestilah Mazlinda Adnan @ Nan.

Kisah 1.


Line: ha, ckp pasal rooftop, arineh xp lagi tgk blog ank.
Dilah: Lah, bukan aku update papa pon.
Line: La..bukan kira update.
Dilah: Ha! Mesti ank rindu nk tgk gambaq aku kan.
(Line gelak2 malu…malu nk ngaku rindu).

Ini adalah kawan saya, namanya Mazlinda. Dia selalu rindu saya tapi dia tanak mengaku. Kdg2 bila saya demam dia akan potongkan buah epal, letak dlm mangkuk dan bawak ke bilik saya (dulu2 la, masa kat IPBA). Selepas itu, dia akan letakkan buah epal tersebut di atas meja saya. Apabila saya bertanyakan Mazlinda perihal potongan epal tersebut….

Dilah: Line, neh utk aku ka? (Mulut dimuncungkan menghala ke arah potongan buah epal dlm mangkuk). Baeknya ank…tak sangka ank kesian kat aku jgak.
Line: la, sapa bawak kat ank. Aku saja mai nk tayang. Neh aku punya.
(Lalu Mazlinda akan membiarkan sahaja buah epal tersebut di atas meja,buat muka kering dan berlalu naek ke biliknya di tingkat 6. Perhatian: Bilik saya di tingkat 5).

Kini saya sedar bahawa Line a.k.a Mazlinda menyayangi saya. Buktinya, beliau menitiskan air mata sewaktu saya mahu berangkat ke England. Ecewah, bunyi mcm zaman PRamlee lah. Lalu saya bertanyakan Line...

Dilah: Line...hang sayang aku dak?
Line: (dengan linangan air mata, dan menahan sebak di dada) Ya...ya, aku sayang hang.
Dilah: Yes! Akhirnya hang mengaku. (Awatif Adilah tersenyum dengan hati berbunga, kerana akhirnya Line mengaku!)

Kisah 2.
Saya ada kawan. Nama kawan saya Tasha. Tasha sekarang gedik sebab dia ada bopren. Saya tak sabar nk balek tgk dia gedik2. Sebab sy nk join gedik2 ngan Tasha. Berbeza dengan Mazlinda, setiap kali saya telefon Tasha:

Tiku: Tam, aku rindu ko neh. Nak balek! Nak balek!
Tasha: Tam, ko balek la cepat. Nape ko lambat aje balek. Balek la tam. Balek la.
Tiku: kalau ade pintu Doraemon, skang jgak aku balek. Aku rindu ko. Wawawawa.

ataupun

Tasha: Tam, taun depan kita kagum last. Taun neh aku tak besa la kagum ko takde. Ini first kagum olahraga ko takde tau.
Tiku: ko jgn nk buat pasal mase hari Kagum ko nak nanges2 kat aku mcm last year eh. (Sy risau, sbab nnt saye sebak).
Tasha: Ko dok sane jgn nk gemok2 eh. Ko kene jugak lari. Aku tak sabar nk gelakkan ko.
Tiku: Ceh, nk aku lari sbab nk gelakkan aku baek tak payah.

Saya dan Tasha akan mengaku bahawa kami saling merindu. Kadangkala kami akan berduet lagi Quest yang saya dah lupa tajuknya. Tasha seorang minah rempit. Namun, tahun lepas, Tasha jatuh motor dengan Hana depan Amjal. Untuk pengetahuan semua, Amjal merupakan restoran yang terletak di junction depan IPBA, iaitu tempat tumpuan orang ramai. Baru-baru ini Tasha telah memenangi anugerah Oscar pelakon wanita terbaik. Untuk cerita lebih lanjut, jangan tanya saya. Juga jangan tanya Anjut a.k.a. Mejah budak French tuh, sebab dia tak tahu menahu perihal ini.
Mak Tasha merupaka tukang masak yang handal. Pernah suatu hari, saya berbuka puasa berdua bersama Tasha. Mak Tasha bekalkan Tasha dengan 'lauk ikan bilis tak tahu tajuk die' yang sangat pedas. Namun, kerana terlalu sedap, saya yang tak makan pedas langsung menjamah hidangan itu dengan sangat berselera. Saya dan Tasha juga menghabiskan nasi 2 setengah pot. Sudahnya, kami tersadai tak pegi semayang Terawih. Semayang Maghrib juga kami tersiksa kerana susah nk rukuk akibat perut yang sengkak.

Kisah 3.
Sarah, mmg nama sebenar, merupakan kawan saya yang mempunyai masalah tidur. Dia seorang yang susah tidur. Namun bila die tidur, dia susah pulak nk bangun. Dia juga jakun bila naek moto. Bile Sarah merempit dengan Tasha, Sarah akan record video sepanjang perjalanan. Hal ini merisaukan saya, bukan kerana saya takut dia jatuh motor, tetapi saya takut gigi dan gusinya tak cukup saliva kerana kering disapa angin malam. Hal ini kerana Sarah akan amek video sambil tersengih2. Ini adalah signifikan kerana Sarah ingin menunjukkan video itu dengan perasaan bangga kepada saya. Ini merupakan kesinambungan kisah saya amek video semasa membonceng motosikal Tasha. (sebenarnya, mula2 Sarah amek video nak tunjuk kat tiku. Pastuh Tiku amek video nak tunjuk kat Sarah). Masing2 amek video bila membonceng motosikal Tasha. Perhatian untuk semua, jangan habiskan Yoghurt drink Sarah semasa dia tido, jikalau anda tidak mahu dimarahi Cik Yan. Tapi boleh dilakukan jika anda mahukan air yoghurt tersebut. Hal ini kerana apabila Sarah merajuk (sebab anda habiska air yoghurt), cik Yan akan membelikan air yoghurt yang baru untuk Sarah. Anda boleh gunakan kuasa memujuk untuk tumpang minum air yoghurt yang baru. Juga boleh digeneralize untuk smarties.
Sewaktu berjauhan seperti sekarang, Sarah sering mengajak saya dan Mazlinda untuk buat conference. Saya dan Mazlinda selalunya bersetuju. Setelah beberapa line kami berbual, selalunya Sarah akan meminta diri kerana itulah, inilah. Akhirnya, saya akan conference dengan Mazlinda. Kami rasa comel kerana ber-conference berdua.
Sarah juga sangat senang menitiskan air mata. Jika anda ingin menyaksikannya, apabila anda berjumpa Sarah...utarakan ayat ini:

Anda: Sarah2...you ingat tak pakcik jual otak2?

Anda ingin tahu kenapa? Kerana Sarah kesiankan pakcik yang jual otak2 di pasar malam Kerinchi, kerana pakcik itu sudah tua dan nda ada owang beli otak2nya. lalu, Sarah akan beli dari mana2 penjual yang tiada pembeli, walaupun kadangkala kita maklum bahawa....bukannya dia takde owang nk beli. Mungkin owang2 yg nak beli otak2 belum datang!

Kami berempat akan buat roadtrip! Yeay! 9 months to go. Huahuahua.
Sarah merupakan antara orang yg excited untuk road trip ini (selain kami bertiga: Tiku, Tasha,Line), kerana dia teringin nk naek bas dan keretapi. Sarah mmg comel.
Ba ok lah. Saket kepala sudah.
Assalamualaikum.

5 comments:

cutekatak said...

tiku.. sian tsha masa kagum this year..keseorngan dan kesunyian..hakhakhakhakahka
pastu sekarang dia dah putih dah cikit..
hehhehehe tp tahun ni dia x nages sebab ko xde kot
hehehe
cepat la ko balik
aku nk tgk tasha nanges lagi
hehehheheheh

Anonymous said...

kisah 1 adalah rekaan semata2..x da kena mengena ngan sapa2,baik yg masih hidup atau yg tlh meninggal dunia..

Suzie said...

Tiku, you somewhere in UK?? Pergi KNUKE tak? Ini Lin (Amalina Syazlin) if you still remember.

awatif 'adilah atan said...

cutekatak: haha...sanggup eh ko tgk tasha nanges. haha. aku pn sanggup!

linedabesh: itu dia...ini line yg kita mau...tanak mengaku tp dlm hati...dia saja yg malu2.

amalina.syazlin: yes, i do remember you lah! im in plymouth. apekah itu KNUKE...?

cutekatak said...

bab tasya nanges memang sanggup..
hehehehehehh
konon tahun ni nk lari pakai tudung
last tengok sama je
siap paki running vest sipma lagi
ngeh3x