Tuesday 2 August 2011

'Ramadhan tiba...Ramadhan tiba ~'

Assalamualaikum semua,
Hari kedua puasa, aku dah mc. ntah pape ah tiku. kakmam kate aku taik penyakit.

Hati rase berbunga2 masuk Ramadhan. entah. perut nervous nk puase sbb perut minta diisi. Setiap hari sbnanye aku ade list yang aku tules. sume aku nk makan. honeystars,teh ais mamak, spaghetti secret recipe....just name it.Tapi bile berbuka je, air teh sket, air masak and kurma je aku jamah. biasela...bile lapar, jadi tamak.font neh apsal mcm merapu?bengong.malas nk pk font. aku nk tules je. skill menulis blog dah berkarat, ade hati nk join bengkel menulis nstp. tapi mahal. ceh. napelah aku tak ingat nk simpan duet utk join bengkel penulisan. So, back to the topic, hatiku berbunga. sebab....ustaz fairuz kate, bulan puase dapat pahala kali seribu. uish. banyak. mane owang nk bagi mende ribu2 camtuh. so, jom2. bace quran. beribadahlah mane yg mampu. hayati puasa. tiku taknak g bazar sbb kat bazar air die kaler2. mcm nk suh abang jual air tuh jual di tempat tertutup sbb tiku tak tahan tgk air cantik tuh.

moto bulan puase: BULAN PUASA BULAN MEMBACA. ecewah...cool tak? cool kan? kan?kan?

Buku bulan ini:
1. The Lord of The Rings (The Two Towers) - JRR Tolkien
2. The Miracles of the Quran - M. M. Sha'rawi
3. Dari Salina ke Langit Petang (proses mencipta novel) - A. Samad Said

Ya Allah, ringankan badanku untuk beribadah kepadaMu.

Semoga setiap jiwa mendapat keampunan dariNya

1 comments:

Anonymous said...

lagu opick

marhaban ya ramadhan2x

slamat brpuasa!