Saturday 20 February 2010

update 1

bring back the memories
sown at the place i once loved
send me to
the past that would never be present
build for me a dwellings
of crystal
adorn myself with musk
bathe me in the mediterranean
with the wave not too harsh
with the wind softly brushes against me


BuatMu Pencipta
selayaknya cinta seorang hamba
bukan buat yang akan binasa
bila rasa makin mengusik
hinggakan dunia terasa sempit
hanya bimbinganMu aku harapkan
agar cintaku kekal untuk Sang Pencipta

Dunia ini tidak lama
makin lama semua makin binasa
buatku bergetar menghadam al-Zalzalah
dengan cerita dunia yang sudah semakin lelah

bila terasing di tempat sendiri
aku tagih janji
semakin kurang normal
atas kenormalan buatan

satu, ya Rabb,
jangan butakan aku dengan nikmat dunia...
Rabb,
aku idamkan akhirat yang bahagia
walau kini derita
berperang dengan segalanya

"Verily, i am Allah. There is no god beside Me. So serve Me and establish prayers to remember me. The Hour of Resurrestion is coming. I have willed to keep the time of its coming hidden so that everyone may be recompensed in accordance with his efford."

"Sungguh, aku ini Allah, tiada tuhan selain aku. maka sembahlah aku dan laksanakan solat untuk mengingat Aku. Sungguh, hari kiamat itu akan datang. Aku merahsiakan waktunya agar setiap orang dibalas sesuai dengan apa yang dia telah usahakan."

Forgive us, Allah.

0 comments: