Monday 8 September 2008

rock kapak



sape ingat shamrin?? ha, angkat tangan cepat!lately neh asek layan rock kapak. ntah la nape. mule2 dengar rock kapak rase...rase ROCK ah. but then , after a while, rase syahdu...nape ek?

i think i started to involve in rock kapak mase kat umah maktok,ade hi fi besar kat umah maktok. kat bawah ade satu radio sony yg time dulu tuh, kire mahal ah. kat dlm bilek pak chaq pon ada satu hi fi besaq. wah, i think he saved menggila nk beli mende tuh. sony plak tuh. time dulu mmg la mahal kan. so whats up with umah mak tok and lagu sharim? ceh, cam takde link.

i was sent to umah maktok, umah pengasuh ah neh. maktok ade la talian darah ngan aku. aku suke and tak suke dok umah maktok. suke sebab maktok time makan mmg di suap. sebab tuh aku bulat. siyes. aku sangat bulat time tih. tapi part tak best bile maktok slalu kurung aku dlm umah. once mak dtg amek aku je, aku akan kayuh basikal laju2. ala2 nk melarikan diri dr maktok. part best lagi satu is maktok suke memasak. klu karipap, nnt mesti ade karipap special utk aku. 'karipap takde inti'. klu time maktok memasak, aku mesti ditugaskan cabut rambut2 kat buah kelapa. alah, kan kelape bile dah dibuang sabut, kan botak. tapi ade lagi sket rabut2 halus. so, aku kene cabut sampai licin. sbnanyer aku rase maktok bt camneh supaye aku stay kat dapur, depan mate die. senang la die nk tengok aku, sambil memasak.

aku paling lega bile arwah tok ayah balek. mesti best. ade sekali die kasik aku try isap rokok dunhil. tak best. skl jugak yg best. nnt klu tok ayah balek, rase selamat dr kegarangan mak tok. aku suke dok ngan tok ayah.

after a few years,once aku dah start skola, aku slalu dtg sane, but not on daily basis. g umah mak tok, mesti rase special. yelah, sbab aku penah dok situ. rase cam balek umah sendri.

(tiku, owang nk tau nape rock kapak ngan umah maktok ade link!!!)

ok2...kat umah maktok, pak chaq slalu la pasang radio. secare tak lgsg, telinge aku dah biase dengar lagu2 neh. tambah plak bile balek umah, kak melia pon ala2 zaman dengar rock kapak. kakmelia mmg merapu, dah la suke bace buku mangga. isk. balek ke pakchaq yg slalu bawak balek barbie utk aku, dr situ lah bermula nya penglibatan aku dlm arena rock kapak. so, now bile teringat rock kapak, rase teringat umah maktok.

(abes, nape syahdu plak?)

syahdu sebab...

1. mase tok ayah meninggal, aku tak sempat balek sebab aku off phone sbab arituh aku emo. klu aku on phone, aku mesti sempat balek. sampai now, fon aku slalu ade kat tangan, makesure bateri ok, ade space utk msg masuk. tak kire la ape berita pon, yg pentng aku tawu on the dot. i cannot reverse this, and i hate myself for being emo at that time. until now, bile aku nk start emo (aku mmg owang yg emo), aku try buat2 bodoh. klu tak ley pon, aku try tanak layan.

2. aku dah taktawu mak tok kat mane. ade family crisis, and maktok dah tak brape nk ingat sangat. the last time jumpe, die pon dah ckp merepek2. dengar cite die kat umah sedare die...tapi aku tatawu kat mane. aku mmg nk g jumpe maktok. family crisis tak family crisis. yg penting, aku mmg sayang die.

3. ape la pak chaq buat skang neh. family crisis pon crisis lah. aku tanak end the bond.

conclusion: aku nk tawu mane kubur arwah tok ayah, aku nk tawu mane maktok ang pakchaq. i wanna keep in touch balek. tak kisah la ape pon, yg penting, aku ade memori ngan derang neh. al-fatihah untuk arwah tok ayah. dilah mintak maaf, tak balek mase tok ayah meninggal. it is my fault. and i regret it until now.


0 comments: